onsdag 2 december 2009

Han är för vacker för denna värld

Den du var för mig, är jag idag för någon annan
Det är först nu jag ser igenom alla dina handlingar
för jag agerar idag mot någon annan på samma sätt
Jag säger samma saker och saker jag hör
studsar ifrån mig lika lätt, som de saker jag sa till dig
Jag kunde aldrig få mina ord att stanna kvar hos dig
jag märker nu hur hans ord, aldrig fastnar i mig
jag viftar bort, skrattar till, ler lite men
jag vet att han aldrig kommer att få stanna
Precis, så som jag hos dig aldrig fick stanna
Den du var för mig, är jag idag för någon annan
Vi talar om precis samma saker
vi möts på precis samma sätt
som vi
men vi kan inte sluta på samma sätt
när slutet väl är här får jag inte stå
med hans hjärta i oändliga små bitar
Jag får inte låta mig fastna i honom
för jag vet ju att han aldrig kommer att få stanna
Jag vet att han och du inte är densamma
Jag kan inte låta bli att undra
vem som var den du var mot mig
den som jag är mot honom
mot dig
Vem stod kvar med ditt hjärta i små spillror
Vems ord fastnade i din själ
Vems beröring svävade omkring i dina drömmar
Jag vet svaret på dessa frågor då de riktas mot mig
Du
Jag vet svaret då dessa frågor riktas mot honom
Jag
Men vem är svaret då frågorna riktas mot dig
Vem berövade dig på tron och födde inuti dig en cyniker
vem berövade dig på det du berövade mig
Det var så lätt att falla
Dina ord var så lätta att förstå
så lätta att memorera och placera
inuti mitt hjärta där jag
visste precis vad du sagt, när
Jag vet att han idag memorerar alla mina ord
Jag vet att jag är den som stjäl hans tankar innan han somnar
Inuti hans drömmar svävar jag omkring och låter honom komma nära
Precis så som du svävade i mina drömmar
men jag kom dig aldrig nära
verkligheten var ju bittrare än så
drömmarna var alltid vackrare
du
var alltid vackrare inuti mina drömmar
men i verkligheten
var du nog bara ganska stor i orden
Den du var för mig, är jag idag för någon annan
Nej, jag och han kommer aldrig få samma avslut
Jag backar redan nu då jag vet
Att jag inte har rätten
att göra hans färgfulla värld så blek
Jag vet att jag inte har rätten
att beröva honom på orden
Han får aldrig sätta mig på tronen
där hör någon annan hemma
någon som inte är som den du var för mig
Där hör någon hemma som aldrig har haft
mig eller dig inuti sin värld
Jag har ingen rätt att beröva honom på hans tro
Du hade inte heller den rätten
men vi vet mycket väl att du tog dig friheten
Jag tar femhundra steg tillbaka
Jag låter besvikelsen skölja över honom
Hellre
Än låta sorgen skölja över hans själ
Han är för vacker för denna värld
Jag hoppas med allt jag är, att han
aldrig faller för något annat än den kärlek
som faller djupt, för hans själ för han...
han är
För vacker för denna värld.


Inga kommentarer: