måndag 28 december 2009

Lilla ängel

Inuti henne bankar två hjärtan
Inuti henne finns två själar
Sammanlänkande genom en navelsträng
Där under ytan växer ett litet liv
Snart tar det lilla livet sitt första kliv
Hon som på dig bär
Kommer att vara där för dig under alla dessa stunder
När du säger ditt första ord, då du börjar få dina små tänder
Hon kommer att betrakta dig och viska att du är hennes under
Jag vill att du, lilla liv, får ta del av den kvinna som du inuti bor
Låt mig få presentera dig för din underbara mor
Hon doftar alltid gott och har sammetslen hud
Du ska veta att, hon anses vara stans snyggaste brud
Hennes leende utelämnar jag, det är det första du får betrakta
då du öppnar dina ögon i denna främmande värld, inuti hennes famn
Vi talar dagligen om det som snart ska bli endast ditt, ditt eget namn
Hon är en unik själ, hon vill varenda människa väl
Hon sträcker ut sin hand till den som behöver
Hon har så mycket kärlek inuti att det ibland rinner över
Hon kommer att lära dig att skilja på fel och rätt
Hon besitter all kunskap om vett och etikett
Ja det finns mycket som du av henne kan lära
När livet tynger din axlar, var säker på att hon hjälper dig att bära
Vi har i våra drömmar druckit manhattans i Manhattan
Legat och blivit gyllenbruna i Arrubas underbara hetta
Strävat omkring på Jamaicas människofyllda gator
Gått vilse i amasonens regnskog då ingen av oss kan tyda kartor
Ja vi har drömt mycket jag och den själ som på dig bär
Nu drömmer vi endast om den dag då även du är här
Din mor kommer att se till att du aldrig någonsin fryser
Hennes hjärta kommer att stanna varje gång du nyser
Om du bara visste vilka känslor hon för dig redan nu hyser
Vi är så nyfikna på hur du ser ut, om du blir en pojke eller flicka
Brås du det minsta på din mor så blir du iaf en jävel på att snacka
Hon är en krigare som har vunnit livets alla strider
Hon är anledningen till att jag idag sitter här och till dig skriver
hon har magiska händer som läker alla sår
Hon bär upp sig och även dig så stolt där hon går
Hennes utstrålning bländar alla som får ta del
Hon förlåter även då man gör fel
Hon gör mig hel
Du är fortfarande väldigt liten
Men du tillhör redan den vinnande eliten
Du är älskad av så många själar
Vet att du alltid är trygg under din mors vingar
Blir hon för tjatig, så vet du vem det är du ringer
Även om det gör din mor arg, ska jag lära dig att peka finger
Jag ska berätta varenda detalj , ja allt för dig
Om det din mor gjorde, innan hon hade dig, inuti sig
Du kommer bli förvånad över vad hon gjort under sin ungdom
Även om det för dig kommer vara svårt att förstå, var även hon en gång, ung och dum
Men oftast var hon väldigt vis, och jäkligt näsvis.
När vinden slog i motvind var hon envis
Men allt det där får du höra om, när tiden är kommen
Lilla liv, Jag hälsar dig redan nu välkommen
Vi längtar så efter din närvaro
Du förgyller vår tillvaro även i din frånvaro
Oroa dig inte, din mor kommer att lära dig hur du finner sinnesro
Lära dig hur du knyter snöret på dina skor
Tjata om du måste titta vänster-höger-vänster
Hon kommer tala med dig om kärlek
Trösta dig då du anser att den svek
Hon kommer lära dig allt du behöver veta om livet
Vi ses i framtiden ängel
Då ska jag berätta allt om då din mor var en rebell
Om du undrar vem jag är
Så är det jag som har fått mitt livs största ära
Att vara din Gudmor och den som ska lära dig att svära...


4 kommentarer:

Marc Edward Khalil sa...

du e grym som alltid !!

gillade denna jätte mycket..

Oroa dig inte, din mor kommer att lära dig hur du finner sinnesro
Lära dig hur du knyter snöret på dina skor..

skulle kunna citera många fler rader men den fall mig i smaken.. tilltalade hjärat på ett speciellt sätt ;) kiss kiss

Souz sa...

söt! ska du bli gudmor for real?

jag gillar hur du växlar mellan humor och en mer seriösare ton. Beautiful.

kram love

Anonym sa...

jag älskar henne för hon är gudmor till MITT barn! aj laav jo och vi ska älska oss!

NoubCake sa...

still amazing