tisdag 15 december 2009

Klipp


Jag önskar att jag hade en osynlig sax
för jag känner nu mer än någonsin att det är dax
Det finns band jag vill klippa sönder
så att det aldrig kan bli helt igen oavsett hur mycket man knyter
Men jag vill inte att det ska göra ont, inte orsaka smärta
bara klippa för att slippa berätta
Att jag inte orkar mer, inte vill mer
Jag vill inte längre vara den som ständigt överser
den som förstår, den som försöker
låt mig nu vara den som överger
jag vill inte längre vara den som enbart ger
Nu vill jag bara börja klippa
jag är trött på att ständigt behöva kippa
efter luft, leva kvar i förgångna ögonblick
det är dags att vi tar oss en överblick
Se över vad som är och vad som inte gick
Se framåt istället för att blicka bakåt
Vi blickar för att återigen lyckas kicka
som vi gjorde förr, idag kickar vi endast in dörr efter dörr
för att finna ingången till utgången
Vi satsade allt på helt fel spelbricka
Vi befinner oss om varsin sida av en ofantlig spricka
Det är dags för mig att sticka, med min osynliga sax alla band klippa
Be mig inte stanna kvar, referera inte till det som en gång var
Var för sig går vi vidare, två ensamma krigare
Kanske kunde vi agerat smidigare
det hade inte gjort sanningen lindrigare
Nu klipper jag alla band
krävs det så flyr jag genom hav och över land
Kom inte efter, det spelar ingen roll hur hårt du knyter
när det är jag som klipper
finns det inga knutar som undanslipper

Klipp
Klipp


Inga kommentarer: