tisdag 29 december 2009

Talibanic!

Gårdagens bitchslap.
Samtal mellan mig och ATG-ombudet.

J: Tja, jag skulle hämta ut beställda biljetter
A: bokningsnummer!? ( helt bitterfittig)
J: Blablablabla yada yada 23
A: mmm då ska vi se... två biljetter, Uppsala konsert och kongress?
J: Ja det stämmer.
A: Till.... eh.... ( lång paus, chockad min, djupt andetag) Taaa...li...TALIBAN!? Får sådana typer ens komma hit? Har du betalat för att få SE TALIBANER!?
J: ( Helt paff!) Ursäkta men är du dyslektiker?
A: HA, det är DU som betalar för att få träffa Talibaner. Så kom inte hit och peka finger.
J: Han heter Talib Kweli, det hade du sett om du läst ordentligt. Kan jag få mina biljetter nu tack.
A: Jaha, Så talibanen har ett efternamn också, som om det gör någon skillnad.
J: Men herregud kvinna, det är en hiphop artist som HETER TALIB. Ge mig mina biljetter ( bitch)
A: Ja ush jag vet inte vad som är värre talibaner eller hiphopare. (Sträcker äntligen fram biljetterna)
J: Fördomsfulla klimakteriekärringar är nog ändå värst. Tack.

1 kommentar:

ed sa...

gotta love it!!
/Edvin