söndag 7 december 2008

Sleepless

soulfood at the moment : Pete Philly - Grateful
Time; 05.45
Mood; Mellow
tick tick tick tack...
"Dear family and friends
I need to thank you
In this note that I'm sending you
I need to show my gratitude
I'm truly grateful to you
Thank you for pulling me through"

Sleepless i Uppsala, som så många gånger förr. Många nätter där sömnen inte varit en deltagare men sömnens närvaro är just nu inte heller saknad. So stay the hell away!
Återigen lämnar jag snart Uppsala för att vara sleepless i Istanbul. Sleepless here sleepless there..
Det är mycket som skall göras innan avfärd, och det är först nu jag inser, hur snart det faktiskt bär iväg. Jag som alltid har min traditionella countdown, har inte ens börjat med nedräkning. The countdown, counts me down instead.

soulfood at the moment : Pete Philly - Mellow.
Denna gång stannar jag dock borta lite längre än vad jag vanligtvis brukar göra.
Jag längtar efter alla nya lärdomar, nya ansikten, nya insikter, nya minnen, nya perspektiv jag kommer att möta.
Längtar efter allt det som kommer att tilldelas mig, enbart genom en liten resa, lite, lite längre bort.
Samma stjärnor, samma himmel, samma luft, samma Nahide
men så, så annorlunda.

Soulfood at the moment : Amos Lee - keep it loose, keep it tight.
"But the people on the street, Out on buses or on feet, We all got the same blood flow"

Oavsett var jag möter dessa människor, oberoende av tid och plats, är alla dessa människor, likt mig, människor i mängden. En mängd som jag just nu enbart vill dyka in i. Dyka in i den, få syrebrist, Dyka djupare för att sedan, i en främlings närvaro ta ett djupt andetag, andas in livet återigen. Jag har dykt i Uppsala, så många gånger förr. Så många främlingar, är idag de människor, jag vill ha i min närhet, dagen innan avfärd. Dessa främlingar som jag snart vill hålla om och med ett leende säga " See you soon mon ami, arrivederci".

Soulfood at the moment: Damien Rice - The Blowers Daughter. 
" And so it is, just as it should be"
För, visst är allting som det bör vara. I skrivande stund inser jag, att jag är där, jag drömde om att få vara...
För fem år sedan, drömde jag om den dagen då jag, hade blivit en del, av folkmassan i Uppsala. Längtade efter den dagen då Uppsala hade växt inuti mig. Då, var Uppsala en helt främmande plats. När jag blundade fanns det ingenting och ingen, som snabbspolades i mitt inre. När jag blundar idag. Ser jag platser, ansikten, leenden, stunder fyllda av kärlek, stunder fyllda av sorg, stunder fyllda av.. Uppsala. Idag är Uppsala inte längre ett tomt blad som jag längtade efter att få fylla med mina egna ord. Idag är Uptown ett kapitel ur mitt liv, som jag älskar att bläddra i.

Soulfood at the moment: Musiq Soulchild - Future. 
"Hey ya'll, hey ya'll don't you ever let no one tell you to grow up and give up on your
dreams". 
And I didn't. Ingen och ingenting fick mig att ge upp. Även om dessa år, innebar mitt livs största motgångar. Motgångar som fick mig att falla till avgrunden och ställa mig själv frågan om jag skulle orka ta ett steg till. Jag föll, och föll, andra föll med mig, Sorgligt nog, fick Jag, andra att falla. Men vi reste oss tillsammans. Tillsammans tog vi oss tillbaka upp igen. Idag sitter jag här och andas ut. Lättad över att proud and loud, säga att jag faktiskt klarade mig. jag klarade mig hit, och jag klarar mig även dit. I samband med att jag nådde målet om att ta mig hit.. inte enbart hit som i Uppsala, utan som i hit, the state of mind som jag befinner mig i just nu. Smiling and shining. 

Soulfood at the moment: Dilated Peoples : Worst comes to worst.
My peoples comes first. 
Allways have, allways will. My people, my people, ni som inte gav upp när jag själv gav upp. Ni som aldrig någonsin tvivlade på mig, när jag själv tvivlade. Ni som fann vägar att älska mig, när jag själv inte förmådde mig själv att älska. Ni som bar upp allt det där, som jag aldrig orkade bära. My people, My people. Ni som följt varenda steg jag någonsin tagit, ni, som har gjort det möjligt för mig att våga ta dessa stora kliv i livet. Ni som ständigt haft min rygg. Worst comes to worst, You always come first. 

Soulfood at the moment : Nikah Costa - Push & Pull
"He questions whether chance or fate will ever show a sign"
 And so did I. I struggled with the knot. 
Och här sitter jag idag. Den natt, då sömnen inte gjorde mig sällskap. Nu denna morgon, där Musiq, Nikah, Amos Lee med flera har varit det enda sällskap jag har behövt.

soulfood at the moment : Pete Philly - Grateful
Time; 06.15
Mood; Peace in heart, in mind, in soul..
tick tick tick tack...

Tack.. My people.. Utan er..
hade dessa ord i mitt inre blivit förevigade. Utan er hade jag aldrig lyckats ta mig hit. Utan er.
Ni är människorna som får mig att fortsätta vandra. Det underbaraste stunder i livet, är de stunder då jag är välsignad med er närvaro.
Även när ni fysiskt inte är mig nära, är ni mig så, så nära, att er närvaro är påtaglig även om avståndet är oändligt.
1 agape..
soulfood at the moment : Talib Kweli - Hot thing
dedicated to you..and you..and you.. and you.. My people.

Soulfood at the moment : Pete Philly - Grateful
"Dear family and friends
I really need to thank you
You are there for me
so I will always be - there for you
And this is how I show my gratitude"

...One Agape...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så personligt, privat, så beskrivande, levande!
Keep it up babe!

Har inte heller insett att vi flyttar isär nästa termin, vill inte inse, förnekelsen är en välsignelse ibland.
Tur att vi har alfapet online!! :P

Alv

aGape sa...

tack hun!
Hey.. att längta är ju bra för själen ibland! kanske blir vi ( läs jag) bättre på att umgås när jag kommer tillbaka, och du med för den delen !

1Agape