lördag 20 december 2008

jag medger

Jag medger med handen på ett för stunden förslutet hjärta
jag medger, jag ville endast väl
jag medger med handen på ett för stunden försummat hjärta
jag medger, att jag aldrig vågade tala

jag vågade inte tala av rädsla för att orden skulle bli missförstådda
misstrodda
jag vågade inte agera i rädsla av att handlingarna skulle bli missförstådda
misstrodda

Jag medger med handen på ett för stunden uppgivet hjärta
jag medger att jag saknade dig i din frånvaro
Jag medger med handen på ett för stunden längtande hjärta
jag medger att jag i dig fann något jag aldrig funnit tidigare

klockan tickar i takt med att förståndet nickar
viskar.. lämna det bakom dig...
Så många dagar, så många veckor, så
många
år
sedan jag var välsignad med din närhet

en oändlig tid, krymper snabbt ihop till en gårdag

en gårdag då mitt hjärta vågade tala till dig
då jag vågade agera med en vetskap om att du skulle förstå

jag vågade tala i en tid som vi idag kallar för längesen
men idag
är du inte mottaglig
jag medger
jag ger
med kärleken
jag ger
med hoppet
jag ger
upp

Inga kommentarer: