torsdag 8 mars 2007

blod, blod mer blod

7.30! Min telefon vibrerade ihjäl varenda cell i min hjärna kl 7.30, då alarmet ringde.
Som Hamed säger " existerar ens den tiden?"
Begav mig halvdöd till drottningtorget för mitt besök hos allergiologen Kaj. I en halvtimme fick jag höra på Dr.Kajs eviga spinnande om att jag minsann andades helt fel, "andas med magen, hääääärifrån, stora andetag" Ett tag förväxlade jag herr doktor , med sångpedagog/Idol Khirsti.
Efteråt fick jag träffa sjuksköterskan som presenterar sig som " Anna, det här är min första dag på kliniken" följt av världens största hyper " jag är nervös och vill inte göra några misstag"fnitter. Det var nästan så jag såg neonskylten ovanför hennes huvud "NABCAKE"(Hon hade inte fixat två röda med Dr.Cox)
Alla har vi genomlidit första dagen på jobbet, men resultatet av hennes nervösa darriga och fipplande händer innebar, TVÅ och inte ett nålstick och blåmärken stora som plommon på vardera arm. Hade min mor fått se mina armar nu, hade hon dragit det välkända " knarkärbajs" talet och skickat mig till första bästa rehabklinik.
Sedan fastnade även pendeln hem och jag fick sitta därr i 45 min. För att jag inte orkade vänta tio minuter på bussen. Tack Karine för sällskapet, hade fått klaustrofobiska utbrott utan dig.

Jasmin Min Visa Vän!
Skriver något helt utan insikt. Tack för att du ger mig denna insikt. Självklart ska vi hedra den internationella Kvinnodagen eftersom vi behöver detta! En eloge till Jasmin!!!

Dagens bubbla med kärlek till: min älskade mor!
Dagens klockrena: sms från hamed 15.47 idag IGEN
Dagens visdom: hummerns blod är blått!

2 kommentarer:

Anonym sa...

varför vill du se en Internationell Mansdag? Är det männen som är strukturellt diskriminerade eller kvinnorna? Det är ungefär som att motsvara Internationella flyktingdagen med "Den internationella icke-flyktingdagen". Lyckat.

Anonym sa...

Jag får väl krypa till korset och ERKÄNNA att det var jag som skrev föregående kommentar... Haha - att du fattade att det var jag! Jag som hade tänkt tjafsa med dig ;)

I övrigt vill jag tacka för att jag överhuvudtaget NÄMNS på din storartade blog. En micket estor ära.

Poss o keram
Ps. Jag är iranier och 1/4 turk!Ds.