söndag 11 mars 2007

spring

Idag lyser solen och får massa glada känslor att födas, Kanske, kanske är våren nu nära.
Dock så lyser inte solen i götet. Utan i stockholm. Här är det grått, mulet, trist och självmordsbenäget.
Spring, i long for you spring!

Det börjar närma sig nu. Förändringen är nära. Stanna kvar i götet, eller dra till växjö över sommaren? Säga upp lägenheten, eller hyra ut den i andra hand. Vad att göra?
Allt hänger på, om jag kommer in på universitetet i Uppsala. Men om jag inte kommer in då. Gud förbjude denna hemska tanke.
Jag väntar på våren. När våren kommer, försvinner alla bekymmer och beslut man oftast måste ta reder sig själva. Så när våren kommer, löser sig allt. Naivt tänkande? Nejdå, vänta tills våren kommer så får du se.

Våren är lycka

1 kommentar:

Anonym sa...

Ahh impressing! Du gjorde verkligen min dag bättre hjärtat.

Jag längtar till våren, längtar tills allt blir bättre - solen skiner och det börjar bli varmare, längtar till älskade "götet" och kära aveennyyynn (änna), staden, atmosfären, folket(de anonyma), hela härligheten. Tack! Tack för ditt inlägg, nu får du mig att le som bara den och längta, längta till älskade Göteborg och till våren! Ut i solen! Kärlek! // K