onsdag 7 mars 2007

självömkan, javisst

När jag har häcken full med studier, prov, skrivningar, inlämningar m.m. är det sista jag räknar in i min planering en förkylning. Inte för att min planering är så välgjord, men någonstans mitt i allt kaos, existerar det faktiskt en planering. När jag ligger hemma, med feber och ont i halsen, är en planering inte särskillt lockande.
Detta är tredje gången år 2007 som jag ligger hemma och är sjuk. Hallå immunförsvar? Jag har fått en tid bokad hos en Allergiolog imorgon, som ska efterlysa mitt immunförsvar.
Det är först när jag blir sjuk som jag får den där gnagande hemlängtan. Bara ligga i sängen o ha mamma vid sin sida som springer in titt som tätt - tar tempen, kommer med soppa, mixar ihop nån äcklig röra som ska vara mirakelkur no.1 - lyx! Idag ligger man hemma och lider av sin självständighet! Ingen som kommer och ser efter om febern har gått upp, knappt någon som är medveten om att man ligger hemma sjuk. Vilket jag egentligen är nöjd med, vill inte ha någon annans sällskap när jag är sjuk och ser ut som crap!
Lyssnar på Norah Jones nya album och försöker kurera mig, missbrukar C- vitaminer och ipren.

När jag blir frisk och har fått det mesta av skolarbetet avklarat ska jag belöna mig själv med lite själskurering. Ska åka o hälsa på mina töser i vår hufudstad. Nu har de dessutom flyttat Igen.. tillbaka till MeerstAh! N-K-N

Nej nu orkar jag inte sitta upp mer!

Kärlek / N

2 kommentarer:

Anonym sa...

DU HAR BLIVIT UTMANAD!Finns mer information på min blogg. Have a nice day!

Anonym sa...

Naw u poor thing, hoppas att du mår bättre idag älskade. Kolla när sthlm blir av, längtar efter dig! "pojkee.. pojkeee, hämta till mig.." haha, Kärlek!! / K