fredag 23 mars 2007

guess whos back?

back again? Ja inte fan e de Slimshawhatever.
Mitt uppkoppling till den virtuella världen, försvann någonstans, ja för
modligen in i den virtuella världen. Så nu sitter jag uppkopplad via ett modem byggt på senare stenåldern med en hastighet som nästan står still. Tillbaka på homebase hos mor och far för o stjäla till mig lite studiero. Får väl se hur det går.
Jag ligger efter i plugget, eftersom mitt immunförsvar är spårlöst försvunnet och jag återigen varit sängliggandes i en vecka. Nu när jg ringer och sjukanmäler mig är det inte längre en frågande röst som säger "jasså är du sjuk igen, jahaaa....krya på dig då?" Utan nu säger de öppet " Men kom igen, pallar du inte plugga kom på en ny ursäkt, bryt ett ben,do something" Jag förstår dem. Jag tror knappt på mig själv längre, det är den höga febern som övertygar mig. Men men härmed förtränger jag all tentaångest och efterhalkningar. Så. Då var allt bra igen!

När jag bokade min biljett idag, frågade sj-tanten, ska jag sätta dig på tyst avdelning, och jag nekade och bad om att få sitta i andra vagnen. Största misstaget i år. Hamnade bredvid två blattebrudar, ni vet dom som skrattar så högt att man undrar om de skrattar eller skriker av smärta. O självklart är dessa brudar översociala och ska börja konversera med mig. Visst hellre snacka med någon så att resan går fortare, men allvarligt, Innan resan var slut var de 21 questions om mig, vad jag tjänade, om jag hade pojkvän, sex, religion,framtid you name it. Och när jag vägra svara på vissa frågor, då var ja " svenne".
Tillslut blev det nästan lite beef när brudarna säger att alla ska gifta sig med sitt eget folk och inte beblandas och jag tyckte att de lät som värsta hitlerpropagandan. Vad får jag höra? Jo att jag umgås för mycket med svenskar. So be it.
Jag kände mig nästan lite kränkt, att de kunde döma ut mig så hårt enbart för att jag inte höll med. Men sen kom blattebruden i Mig fram o jag tänkte, vänta lite nu, vem faaan e DU för att döma mig ( o i mina tankar, så höjde jag på ögonbrynet och körde en riktig Ricki Lake Laquesha fingret på dom). Men det sa jag självklart inte högt, för trots allt är jag ju försvenskad, och vi "svennar" pratar ju inte öppet om saker o ting.

nej nu är det dags o slaffy taffy.
Eller som vi svenskar säger: Jag ska försöka få mig lite sömn. Ah fuckit

And D made my day!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA du är så skööööön, så tillbaka hos mor o far?
That I didnt know,

ringer senare, much love

Anonym sa...

Haha .. skönaste bloggen på länge .. you go girl !!