onsdag 7 mars 2007

SideKickHamed!

Förtjänar en alldeles egen presentation på Nahides blogg!
Han är no.1
citat ur AhmadiBaradji:
N- Hamed, du fyller ju år snart, jag funderar på två saker.. en tröja.. eller...
H- Ja men båda låter helt klockrena
N- Jag har ju inte sagt vad det andra är ännu?
tystnad
H- eeeh ÄGD!

N- Alla iranier kallar sig för arier, men har alltid någon blanding i sig ändå
H- Jasså?
N- Ja typ de flesta har nåt turkiskt i sig
H- Eh Möjligtvis KEBAB, men inte fan är det nåt annat!

N- Hamed, seriöst vakna!
H- zZzZz
N- Haaaaaameeeeeeeeeeeed
tystnad
...
fortsatt tystnad
H - JA MEN VA ÄÄÄÄÄ DAAAEEEE?

(Hamed är svårväckt, nästintill omöjlig att väcka, och man måste låta han chilla de första två timmarna efter uppvaknandet, för under denna period vet han inte vad han heter, vart han befinner sig, eller vem personen är som sitter framförhonom. Ahmadi har oxå en tendens att ljuga när man väcker honom)

H-Jag har föreläsning imorgon kl 9, det är mission impossible för mig att gå upp då
N- Ska jag ringa o väcka dig?
H- Ja lätt, men vad jag än säger, se till att jag går upp ok?
N- deal!
dagen efter
N-Hamed e du vaken?
H- ( låter förvånansvärt pigg för att vara nyvaken) Ja, jag är vaken!
N- Gå upp du har föreläsning snart
H- Nej men asså.... Micke ringde, föreläsningen är inställd.
N- Ahaa okej.. men sov då!
Några timmar senare....Hamed ringer och är helt panikslagen
H- Faaack jag försov mig, missade föreläsningen!!!
N- Men den var ju inställd?
H- Vaah?
N- Ja du sa ju det?
H- Har vi pratat tidigare idag?

Hameds klockrena... more to come!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA den killen är bara för skön! Hälsningar till Hamed och pussar till mitt hjärtat!

Anonym sa...

my moma says i'm special!