torsdag 13 november 2008

datten

minns du när vi var yngre...
Våra liv handlade om att palla plommon och och Turtles var våra hjältar

Du brukade sparka mig på smalbenet för att vara elak men lät alltid mig få äta det största äpplet
Jag fick alltid sitta på pakethållaren när du cyklade och inte ens i uppförsbacke bad du mig gå av
Minns du när vi satt bakom skolmatsalen och hittade på egna berättelser 
om hur du en dag skulle bli pilot och flyga sida vid sida med stålmannen
Jag skulle bli Lois Lane, men vi skulle aldrig göra det de gjorde 
för k ä r l e k var ju bara ushflyblä och rynka på näsan
minns du vilka lekar vi brukade leka
Du jagade mig och när du fick tag på mig 
datten
och sedan jagade jag dig tills benen inte längre orkade datta
Jag gömde mig i en stor sandbox medan du räknade till hundra
ett..två..tre...femtiofem..
Minns du hur du aldrig lät de tuffa grabbarna vara stöddiga gentemot mig
Hur du bad mig strunta i dem när de efter oss retades 
för att vi ju visst var ihoooop
Minns du hur du alltid svarade nej när någon frågade chansen
för du tyckte alla tjejer var jättetöntiga
alla förutom jag förstås för jag gillade ju 2pac


Om jag sprang ifrån dig idag skulle du springa efter mig och skrika
datten
Om jag gömde mig en liten stund skulle du då fuskräkna för att sedan leta upp mig

Eller har vi idag blivit som de människor vi lovade varandra att aldrig bli
Människor som har glömt bort det viktigaste av allt i livet
Att på gräsmattan och prata om framtiden som skulle komma när vi blev stora
Är vi stora idag min vän
Är vi så stora att det lilla inuti oss idag är så litet att det försvinner
Har framtiden vi drömde om idag infunnit sig
Ser du stålmannen när du flyger där uppe

Jag sprang ifrån dig för jag trodde ju att du skulle springa efter
datten
jag gömde mig för att du var ju den bästa sökaren bland oss
Du lovade ju att du alltid skulle leta upp mig
även om jag så skulle gömma mig under Kinesiska muren. 

Varför känner jag inte din arm på min axel
Varför hör jag dig inte säga 
datten
Varför glömde du bort att Jag skulle vara Din Lois

Även om Turtles ersattes med nya superhjältar
Även om du idag kör bil och inte cyklar
Även om Vi idag köper våra plommon istället för att stjäla dem
Även om 2pac inte längre lever

Även om vi idag inte tycker att kärlek är uschfyblä 

Så väntar jag fortfarande på den dag
då du i mitt öra viskar
datten



5 kommentarer:

SilentTone sa...

Nu har jag hämtat sovsäck, tält, mat.. ja allt som behövs.. för nu ska jag bo här ett tag =)

Anonym sa...

<3 haha bo här hur länge du vill aziz !

Anonym sa...

grym du är turko

Anonym sa...

DATTEN DATTEN DATTEN!

aGape sa...

hahahahahah nu vet du ju iaf vad det betyder älskade ;) 1agape!