tisdag 18 november 2008

förevigt

det kunde ha varit värre hör jag någon säga, oroa dig inte allt blir bra hör jag någon annan viska
Någon håller om mig någon släpper tagen någon lägger sin hand på min axel och någon håller min hand i sin
alla dessa älskade själar, jag vet att det blir bra, att allting ordnar sig men jag önskar att det här som ju är idag ,imorgon om något år
endast är en del av mitt förflutna som gjorde mig till den jag är imorgon om något år
men just nu hör jag bara ordet.. förevigt..
och just nu, just idag så kan jag väl få gråta ut och bara må väldigt väldigt dåligt
idag kan jag väl få tycka att allting är lite meningslöst,hopplöst, tragiskt...
Oroa er inte, jag ger aldrig upp, ni vet att jag är en överlevare, jag klarar mig igenom även det här, ni finns ju där

det kunde ha varit värre, men det kunde ha varit bättre, jag hade kunnat slippa höra det jag fick höra
det jag fick höra som kommer finnas där för evigt, det enda som jag idag med säkerhet vet, är förevigt...

låt mig bara få smälta det jag har fått veta.. låt mig få lära mig att göra det till en del av mitt liv, låt mig få lära känna detta..
låt mig få lära mig att leva med det.

Det kunde ha varit värre...
jag kunde ha stått här, utan dig och dig och dig och er.
tack.. för att ni även denna sorg, lindrar

6 kommentarer:

Anonym sa...

Souldrop? - nice .. de säger att vi är en helhet byggd på många bitar, bitar både fyllda me glädje som sorg, bitar både fyllda me hat och kärlek. Ändå förväntas det alltid något speciellt utav oss, jag håller me dig .. låt oss vara .. att bara vara och vara i nuet och få ta del av både det söta som det beska.

aGape sa...

Vi förväntas och vi förväntar.. vi glömmer bort att möta människor precis som de är, och vi blir ofta bortglömda för dem vi är i strävan över att uppfylla dessa förväntningar.. ja.. låt oss bara vara.. nu...

Anonym sa...

För mig får du vara, bara vara, och jag vet att jag får bara vara för dig.
Din sorg är min, min sorg din. Din glädje min, min glädje din. Jag tror och hoppas att du vet.. ukuzler!

Uptum

Anonym sa...

allt blir bra

aGape sa...

K - Hun tack för orden, men låt dock enbart min glädje vara din glädje och min sorg min sorg.. om du tar min sorg är vi bägge i sorg.. Låt istället min sorg möta ditt vackra leende ! Alv you alot!

1aGape

aGape sa...

Anon
Allt är bra ! Tack!

1aGape