tisdag 18 november 2008

lyssna, hör mig

burnin in hell but don't deserve to be

kanske om vi hade träffats på en annan plats i en annan tid och om mötet hade sett annorlunda ut
kanske om du den dagen hade haft en sådan underbar morgon då solen älskade dina ögon
kanske om du den dagen tagit ett djupt andetag och intalat dig själv om att idag, är en bra dag
kanske om jag den dagen hade vandrat omkring i min ensamhet och lett för mig själv
kanske om jag den dagen med hela min själv kände kärleken vara närvarande så nära att jag såg den

då jag såg dig och du såg mig och vi nu kunde mötas för att talas vid och slå ihop våra berättelser
lyssna, jag vet inte men jag tror, jag är rädd, men jag hoppar, jag kanske gör mig illa men jag tar risken
hör mig, kanske gör du dig illa men jag läker dig, kanske hoppar jag efter men jag borde stanna kvar
lyssna, tar du den risken som jag tar, eller hoppar jag ensam utan säkerhetslina, utan dig
hör mig, om vi bägge hoppar vem hjälper den andra upp, jag stannar här, hoppa du, så står jag här
lyfter dig då du faller gör jag oss illa så läker jag dig, gör du oss illa så läker jag oss
vi tar risken, hoppar jag så hjälp mig upp hoppa aldrig efter hoppar du så stannar jag
lyssna,
tyst
vi behöver inte tala
jag förstår
och du förstår
att vi denna vackra dag möttes och våra vägar skrivs ihop just denna dag
två stigar blir en väg
två historier blir en framtid
två hjärtan slår en takt
två sinnen möter en insikt
två själar blir ett liv

Idag vaknade du inte upp med hoppet om att detta skulle bli en bra dag utan du lät de dystra molnen bli ditt dystra humör
idag hade jag inte tiden att vandra omkring och le åt min omgivning utan idag, var en skynda dag
Någon såg på oss och tänkte

se, kanske, om de bara hade varit en annan tid och plats
hade idag två stigar blivit en väg
de gick om varandra och märkte inte ens varandras närvaro
om de bara visste
att deras historia skulle kunna bli en framtid
hon log inte och han fick aldrig möta hennes vackra leende
två hjärtan fick aldrig slå i en takt
han bad henne aldrig att lyssna
hon bad aldrig honom att lyssna
ingen lyssnade, ingen hörde, ingen såg, ingen kände
två själar, förblev två själar,
två själar
blev aldrig
ett liv

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kan man säga egentligen? OM du var en musiker skulle detta varit hits efter hits efter hits!

Someone has a plan for you lieverd.

/ warrior of light

aGape sa...

du är musikern... det är du som kommer att få hit efter hit... 1agape