tisdag 4 november 2008

låt mig...

jag undrar om det finns ett blankt blad i dig där jag kan skriva ett par rader dedikerade just till dig
men det verkar som om vartenda blad är fullklottrat med hemska rader som har satt så djupa spår i dig
Jag undrar om jag för en stund kan få se dig som vit canvas där jag kan få måla mina färgerer som definierar just dig
men överallt ser jag hemska bilder när jag ser i dina ögon, bilder som vittnar om den börda du bär
Jag undrar om det existerar toner jag skulle kunna tonsätta dig med, toner som för mig är enbart du
men även din hörsel hand i hand med din syn är stulen
Du varken ser eller hör och sällan känner du det jag vill göra i ditt namn
Låt mig få kupa min hand över dina ögon och skänka dig en stund av totalt mörker
låt mig kupa min hand över dina ögonlock och genom att stänga dessa ge dig total frihet
Låt mig ta dig till en plats som är så ljus och så orörd
låt mig där dra min hand tillbaka och bevittna om när du långsamt öppnar dina ögon återigen
Låt mig för en liten stund, låta dig se världen genom mina ögon
Låt mig för en liten stund ge dig mitt hjärta så du känner det mitt hjärta känner, för dig
Låt mig för en liten stund låna dig min hörsel så du hör precis det jag hör
Låt mig för en liten stund skänka dig mina ord så du kan få känna den smak som jag känner innan dessa ord lämnar min tunga
Kanske kan den söta smaken få den bittra smaken ur din tunga att försvinna
Låt den vackra ljusa plats, bli en plats för oss att mötas på
Låt denna vackra trygga oas bli den plats
där allt det förgågna blir blott ett minne
Där du vågar falla baklänges med förbundna ögon
i visshet om att jag står bakom dig
jag ar din rygg
jag fångar upp dig

Låt denna plats bli en plats för dig och mig att möta oss på
Ha tillit
i att mina handlingar aldrig någonsin
kommer att få dig att känna något negativt
låt mig på dig få skriva dessa rader
Låt mig på dig måla denna underbara syn
Låt mig för dig sjunga denna vackra melodi

Om du någonsin skulle såra mig genom att låta mig bli åskådare till ditt avlägsnande
så vill jag dedikera dig dessa toner, rader, känslor och ord
så att nästa själ som vill ge sig ditt hjärta
bland alla dessa hemska ord
bland dessa hemska handlingar
bland dessa tondöva själar
kan se en färgklick
som en gång för längesen blev ditsatta
när du
var kärleken själv
för mig

1 kommentar:

Anonym sa...

fan du knäcker