lördag 22 november 2008

låt oss falla

känner du behov av att tala just nu, just i denna stund
jag känner bara ett behov av att höja volymen på den melodi som spelas inuti mitt huvud
höja så högt att tillochmed du kan höra den
känna den. 
jag skriver just nu med ögon som blundar
 jag vill inte ens se orden som kommer till
med hjälp av mina fingrar 
jag vill bara känna rytmen 
förlora mig i den så att du 
kan förlora dig i den
så att vi kan förlora oss i varandra
förlora för att våga vinna
vinna för att våga tro
tro för att våga möta
det som väntar oss
må det vara svårigheter må det vara lycka men låt oss förlora oss
varandra
en liten stund
vi kan ju vinna vi kan ju spela rysk roulette
det gör ont men om vi vinner så vinner vi det hösta priset som finns att erövra
jag vinner ditt hjärta och du vinner mitt 
men våga bara ta denna stund i akt
fånga den och låt mig fånga dig om du faller
faller du så låter vi rytmen ta dig tillbaka
låt mig ta dig tillbaka
låt rytmen föra oss till fjärran
känner du hur takten ökar
hur mina steg följer takten och hur du följer min takt 
ändrar du takten så svär jag vid att jag följer din takt
sålänge takten blir vår
låt oss våga förlora för att våga vinna
låt oss förlora för att finna
låt oss förlora för att våga älska
låt oss förlora oss i varandra
för att finna varandra
enbart för att återigen falla
för varandra
älskade kom låt oss falla


5 kommentarer:

Ekim Caglar sa...

Det är en sak att droppa kärlek och göra det med stil, men att sedan göra det mer och mer kreativt är hur grymt som helst.

Anonym sa...

man faller iaf enkelt för dina ord!

Anonym sa...

NAHIDE! I <3 YOUR LYRICS! snälllaaaaa skriv meeeeeer

Anonym sa...

falla för att finna
finna för att falla
detta är insane

aGape sa...

My people My people ! Tack för att ni tar er tiden att läsa, betyder mkt!

Fullt med kärlek ert håll!

1aGape