fredag 28 november 2008

Mannen i mitt liv

Igår möttes vi på en plats där varken han eller jag var hemma
på neutral mark stod vi och talades vid på ett sätt som vi aldrig tidigare talat
jag lyckades tala det språk han förstår och han, han lyckades höra och förstå
Nu fanns det varken tid eller rum för missförstånd
Vi lyckades tala om förr och då, då saker och ting gick så, så fel
Men igår, igår blev allt återigen endast rätt
Vi lyckades tala om här och nu, då vi möttes på den plats där ingen av oss hörde hemma
Han talade om det jag längtat så efter att få höra
Han talade om det som jag hoppades på att jag en gång, någon gång hade lyckats förmedla
Igår fick jag bekräftelse på att allt, hade hamnat i hans vetskap.
Igår lyckades vi se på världen med samma ögon
jag såg ur hans
och han ur mina
Mannen i mitt liv.
Vi lyckades tala om morgondagen och alla hundratals dagar som tillhör oss
... jag hoppas att jag får välsignelsen, att kunna närvara, då drömmarna du längtar så efter, tar din hand..
Du är magneten till min uppmärksamhet.
När du talar hör jag
När du undervisar lär jag
Mannen i mitt liv.
Gårdagen var en dag, som både du och jag förevigt kommer att minnas som dagen..
Då du och jag..
Möttes på ett sätt som vi aldrig tidigare lyckats mötas på.
Mannen i mitt liv.
Du finns vid min sida även då jag inte förtjänar dina uppmuntrande handlingar
Du fanns där i den tid då jag inte ens
hade tagit en liten plats i vårt universum
Du gav mig liv
Ständigt gör även du det liv som du gav mig
värt att leva
Mannen i mitt liv.
Du gav mig tiden att kunna ge tillbaka till dig
lite av allt det där som du givit mig
kärlek, trygghet, omtanke, respekt, vägledning
Även om du nu släppt min hand för att låta mig
kriga på egen hand
Så är jag trygg i vetskapen
om att du släppte min hand enbart eftersom du
idag vet
att du har gett mig all lärdom jag behöver
för att kunna gå ut i krig
och återkomma som en vinnare
Mannen i mitt liv.
Älskade far.
Tack för att du gav mig det liv jag lever
tack för att du lärde mig att leva
som en bättre människa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Diana har pratat om din blogg, men det här asså.. du är helt sinnessjukt bra, sluta aldrig skriva! =)

aGape sa...

AAh Lynn, kul att du hittat hit ! Diana är en ängel som sprider kärleken haha.
Tack för creedsen :) Sluta aldrig läs!

1aGape