måndag 3 november 2008

Talförmågsassasin

Även om jag inte har blivit välsignad med talangen att kunna skriva
vackra ord som rimmar som typ simmar, dina ögon dimmar, ditt hjärta trimmar våra läppar limmar, du och jag som interaktionerar i timmar
även om mina rim suger så vet jag att jag duger
för jag hittar hellre på egna ord,för detta är jag som gjord.

När jag kallar dig för saker som för mig definerar det du är för mig
då orden som idag existerar
aldrignågonsin kan beskriva din betydelse för mig
Därför tar jag mig friheten att tillverka ord
Kalla mig för den lyriska ligisten
här borde jag nu hitta på något som rimmar på ligisten så att jag får ihop det där sköna
ligisten
listen
bristen
fristen
lingvisten i mig säger skarpt ifrån eftersom språket är mitt språk
och jag skippar rimmen om jag kan
Så länge du, vet och förstår att det du och jag har
det du och jag vet
är så fulländad och så sällsynt
att inte ens Shakespear hade kunnat beskriva Oss.
Du är min andetagsbandit, du är den som ger mig kärleksaptit, du är själstjärnan på min själshimmel i vår själsgalax
Du, är min hjärtslagstrumma, och ibland är du mitt ögonblickögonblick då våra blickar fastnar i varandra och säger allting utan att uttala ett enda ord.
Som när du min kärleksoas ibland blir min talförmågsassassin.

Jag vill tillägna dig det vackraste meningar jag någonsin har skapat
men när orden oftast känns så otillräckliga tappar jag lusten och viljan
till.. att fortsätta...
Jag låter istället mina ögon skvallra om det som ryms i mitt inre när jag ser på dig
Jag låter hellre mitt leende vittna om att jag med dig, i min närvaro och, i min frånvaro,
är fulländad.
Även om det jag skriver tillägnat dig inte kan möta en rytm i saknaden på rim
Så viskar jag hellre orden
Jag...
...älskar..
i.. takten.... till dina...
.... hjärt...slag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ger mig en sån enorm glädje, varje gång jag läser dina texter. Love

Anonym sa...

Din lingvist asså...om jag hade kunnat ge dina läsare den garantin att du är lika kickass, om inte mer, IRL så hade jag gjort det! No doubt!

Fortsätt rimma min batta!