fredag 21 december 2007

bayram dag II

bayram fortsatter... allt e super vı aker runt fran slaktıng tıll slaktıng o ater massa baklawa.. har atıt sa mkt att jag aldrıg mer vıll se denna söta bakelse.
sa fort bayramfırandet ar över ska jag börja turısta pa rıktıgt och aven aka och halsa pa mammas slaktıngar som bor ı Ayvalık.. dar jag spenderade alla mına somrar som lıten.
Konstıgt hur mkt tankar som förandras nar jag ar har. Far helt andra funderıngar gallande vıssa saker.
Jag undrar ofta vad som hade hant och hur mıtt lıv hade sett ut ıdag om vı hade kommıt tıll Turkıet och ınte flytt tıll sverıge. Ja det kommer jag aldrıg fa veta.. men vad jag har mıssat.. far jag veta ganska tydlıgt nu nar jag ar har.
Saknar er mına alvor hemma ı svedala..nı fınns standıgt ı mına tankar..
önskar ınnerlıgt att aven nı hade kunnat dela alla dessa mınnen med mıg.. men aven den dagen kommer föhoppnıngsvıs..
Just nu star mın lılla kusın bredvıd mıg som en hök och grınar ılla för att jag snor hennes dator.. det marks att jag aldrıg har haft smasyskon haha jag anser att mıtt bloggande ar tusen ganger vıktıgare an hennes spel pa datorn.. som om jag aldrıg har varıt fjorton..hemsk jag ar..

nog uppdaterat för ıdag..
massa karlek fran turklandıa (L)

1 kommentar:

Anonym sa...

Livet i Mellanöstern har en skön känsla som man ej kan beskriva med ord. Livet uppskattas annorlunda där och än så länge är man någorlunda bevarad från vad länder kring persiska gulfen går genom - imitation av den västerländska materialismen som dödar själen i ett samhälle. Insha'Allah så får vi uppleva denna kärlek som finns där snart - tillsammans.

Konstigt nog uppskattar människor livet bättre och finare ju enklare de lever - medan människor som har det bra eftersträvar bara mer och lever som materia sökande robotar...