onsdag 5 december 2007

Tog ett tibetanskt test I-gårkväll i brist på annan sysällsättning. Om det nu stämmer att det är tibetanskt eller inte vet jag ingenting om. Men det var ett roligt test som gav mig en rad olika funderare.

Det handlar om fyra frågor, då du bara ska svara utefter dina känslor och vad detta betyder just för dig.
fråga 1: ordna följande djur efter egna preferenser : KO, TIGER ,FÅR ,GRIS , HÄST,

jag skrev: tiger

häst

ko

får

gris

fråga 2: skriv ett ord som bäst beskriver varje ord: hund, katt, råtta, kaffe, hav

jag skrev: hund; trofast

katt; intelligent

råtta; lömsk

kaffe; underbart

hav; djupt

fråga 3: tänk på personer som känner dig, och som är väldigt viktiga för dig och förknippa dom med dessa färger : GUL, ORANGE, RÖD, VIT, GRÖN

jag skrev ;
Nadine
Karine
Munira
Hikmet
Xxxxx
Resultatet

Djuren jag definierar val jag gör i livet:
Tiger= stolthet
Häst= familj
Ko= karriär
Får= kärlek
Gris = pengar


Beskrivningen av hund beskriver min egen personlighet, alltså trofast
Beskrivningen av katt beskriver egenskaper hos min partner
Råttan symboliserar egenskaper hos mina fiender
Kaffet symboliserar det jag känner för sex
Och havet, innebär mitt egna liv.

O så namnen.
Nadine- Någon jag aldrig kommer glömma
Karine- Någon jag anser är en riktig vän
Munira – någon jag verkligen älskar
Hikmet- min tvillingsjäl
Xxxxx- Någon jag kommer minnas resten av mitt liv

Jag vet att detta testet inte är något att förlita sig på, och att det endast handlar om associationer mellan färger och dylikt.. men visst stämde ändå det mesta in.

Inga kommentarer: