lördag 15 december 2007

Blessed!

jag försöker skriva. Skriva fint och vackert. Försöker få till det så där bra så att jag kan spara o känna mig nöjd. Det är svårt när jag känner att orden inte räcker till. När orden jag skriver inte alls uttrycker det jag vill ha sagt. Vad svårt det är ibland. Att skriva om det jag värderar högst i mitt liv, mina ord räcker ju inte till.
Jag är välsignad. Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna att ha människor i mitt liv som gör allting, värt allting. Som gör den svåraste utmaning till något så enkelt,simpelt. Ni är så.. utöver allt jag någonsin kunnat drömma om. Ni definerar kärlek,vänskap,ärlighet,ödmjukhet och allt det där andra.. som jag beundrar hos er. Älskade människor ni gör allting värt allting.
Ni torkar tårar och föder leenden
Ni bringar skratt och jagar iväg tankespöken
ni tvingar tillbaka mig på rätt väg, när jag vandrar där jag inte bör
ni slår mig på käften i kärlekens namn och lär mig en läxa
ni håller om och ni släpper för att ni vet
att jag aldrig lämnar er
Ni är beroendeframkallande men inte skadliga
ni är så
åh
Om jag kunde måla en vit duk med kärleken för er
hade ni fått skåda det vackraste era vackra ögon någonsin har fått bevittna
om jag hade kunnat sjunga ut det jag känner för er
hade ni fått höra det mest genuina som någonsin har spelats

jag ska ställa mig högt på en bergstopp o skrika mig hes
över hur viktiga ni är
hur välsignad jag är
hur livet
utan er inte
gör någonting värt någonting
tacksam

Jag vill bli gammal med er
jag vill reta er för era rynkor och era kärringvanor
jag vill se underbara juniorer av er ta sin plats här hos oss
Jag vill se stoltheten i era ögon när de kallar på er
jag vill sitta där, då, och prata om här, nu
när Nahide satt o skrev
någonting för längesen
som inte betyder någonting längre

då har ju det vi har idag växt och formats till något helt annat
vackrare

åh
ni är ju så..

"Jag älskar er" Räcker inte till.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Akhee... så vackert..

Du är så fin N...
En sak ska du ha klart för dig, hur mycket vår kärlek än växer för varandra, hur mycket vackrare den än blir , så kommer det;
"Nahide satt och skrev
någonting för längesen
betyda otroligt mycket än"


Älska!

aGape sa...

hahaha förstör inte min poesi! :P kärlek