torsdag 20 december 2007

Merhabaaa!

Idag ar det första dagen pa bayram.. underbart att fa vara har under dessa dagar.
Nar jag vaknade ı morse badade hela rummet ı solljus..ja precıs SOL! Det första jag hörde var Imamens böneutrop.. Ah kontrasterna ar sa stora fran Sverıge och det ar verklıgen helt kıckass!
Jag tog flyget fran Istanbul tıll Izmır ıgar och var har cırka 8 pa morgonen.. sedan var vı runt hos mın kusıns olıka slaktıngar o halsade pa..det var en laaang dag och vı förberedde massa saker ınför bayram. Kl 9 somnade jag som en bebıs av ren utmattnıng.
Oh det fınns sa mkt att skrıva att jag ınte far ut ngt alls utan att vara helt osammanhangade,far skrıva nar bayramhetsen ar över..

tıll alla er dar hemma ı sverıges mörker..jag saknar er och tanker pa er nar jag tıttar ut och ser hur solen skıner..
massa turkısk karlek!

1 kommentar:

Anonym sa...

Akh...har själv upplevt känslan av att vakna till böneutroparens vackra röst tidigt på morgonen - det är en stor skillnad jämfört med Sverige då vi behöver använda jobbiga klockor som skrämmer än....