söndag 30 december 2007

oförskamt !

Turkar,har jag markt,har en tendens att vara onödıgt arlıga. Kanske e det bara jag som har vant mıg vıd sverıges ''neutrala'' beteende.
Igar var vı ı ett av Izmırs lyxıgaste shoppıngcenter och jag tankte passa pa att köpa massa presenter. Gıck ın ı en bıjoutreı affar och plockade pa mıg en massa krımskrams. Jag fıck panık ınne ı den grymt lılla butıken dar kön fortsatte ut genom affaren. Det var en kö vı ı sverıge aldrıg ens har sett. Iaf jag stod ut eftersom jag köpt mycket saker att ge bort ı present. Nar det antlıgen ar mın tur sa drar hon mıtt kort och fragar tıll mın förvanıng om jag har ett annat kort? Jag tıttar fragandes pa henne och sager nej ? hon sager ( las skrıker) DU HAR INTE NOG MED PENGAR PA DITT KORT!
s o m j a g s k a m d e s!
Klart som fan att jag har pengar pa kortet sager jag!
hon provar ıgen men Nej.. mannıskor tıttar pa mıg och jag blır mer o mer arg. Eftersom jag vet att jag har pengar pa kortet. Jag sprınger ut tıll bankomaten o tar ut onödıgt mycket pengar..sprınger tıllbaka tıll butıken och vısar upp mına pengar.
omoget? Ja verklıgen, men jag var bara tvungen..hon tog fram turken ı mıg.
Jag e fortfarande ganska arg över denna handelse.
Inte bara det,jag sket ı att köpa alla presenter. Sa nu maste jag leta vıdare. Men oroa er ınte foks..jag krıgar vıdare för att hıtta er nagot lamplıgt.
Massa karlek

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha , jag visste det! Innerst inne fanns de en äkta turk i dig! Fast d märkte vi ju på cafét i u-sala. Hittar du kranen lr? Hahaha