måndag 3 december 2007

Mos Definitely NOT!

Hamed går av bussen. Ger mig en lång kram, tar sedan tag i mina händer och tittar mig i ögonen och säger " Nahide, bli inte ledsen nu men...pause....Konserten är inställd"
jag skrattar och ber honom sluta skojja, klart som fan att den inte är inställd.
Men.
Visst faaan var den inställd.
Jag är arg, besviken, ledsen och väldigt väldigt bitter. Vi försökte göra det bästa av situationen. Men förgäves. Ingenting var rätt. Vi förväntade oss hip hop beats med en levande Mos def på scen. Vi förväntades oss att få ont i armarna efter att vi lydit order om " Hands in the air" från legenden själv.
Vi fick Magnus Uggla med " Oa hela natten"
Magnus är inte Okej. En inställd konsert är inte okej.
Humör just nu: crap
Gårdagen kommer för evigt att skrivas in i historien som en ShittyShittyDay!
1/12 är från och med nu en väldigt, väldigt mörk dag.
Men, en stor eloge till Nadine som delade hela ShittyShittyDay med mig,
Till hamed som vanligt alltid fick mig att skratta, till Nils för sina turkiska inlägg, till Farid som tog med sig tandkräm!!

kärlek och besvikelse

Inga kommentarer: